Direktlänk till inlägg 22 november 2008

EP-val kampanjen har kickat igång!

Av abir alsahlani - 22 november 2008 00:55

Vad himla roligt det har varit ikväll!

Ikväll hade vi vårt första möte, the dream team, team Abir i Bryssel! Det var bara så intressant, så informativt, så motiverande, så himla ROLIGT!

Många många ideer, goda och kloka ideer, kom fram. Sånt kompetent gäng!

Men det behövs flera!

Flera som tror på allas lika värde, fler som inte för nåt i världen skulle tillåta sig att likställa en människa verken med en häst eller ko, fler som tror på att vi alla föds lika och fria. Fler som vill se Europa riva murarna och bygga broar. Fler som istället för att gnälla och rösta på SD faktiskt tar tag i sina liv. Fler som inte fallit offer för förra regeringars politik för att förpassa människor. Vi behöver bli fler! Fler som tror på att demokratin i grunden handlar om allas lika värde! Allas lika rätt! Vi måste bli fler!

De här valen blir avgörande. Man kan inte sitta hemma och tro att allt ordna sig. Vi måste visa, på det bestämdaste, att organisationer som inte tror alla människor är lika värda är inte välkomna verken i vårt land Sverige eller i ditt och mitt Europa! Det var det som hände i nazi Tyskland - det var de godas tysthet som lät de inskränkta krafterna segra! Det var likgiltigheten!

Vi måste återta vår  blå-gula flaggan, vi måste återta vår nationalsång, vi måste återta vår folkkultur! Vi måste känna stolthet utan att för den delen förkasta det som vi inte är vana vid!

Du måste ta ditt ansvar! Det finns hopp om en bättre framtid, men vi måste alla göra vår lilla bit för att nå dit. Energiomställning för att spara på vår natur och rädda vårt klimat, reagera på det som är orätt, hjälpa tanten över gatan, ser vi ett barn som mobbas måste vi stoppa det även om det barnet inte är ditt eller mitt, ser vi nån gråta på t-bannan måste vi komma fram och fråga hur det är, även om vi blir avsnästa, det viktiga är att vi ser våra medmänniskor och inte att de accepterar vår hjälp... de kanske accepterar senare, men det viktigaste är att man reagerar!

I ett sådant samhälle finns det inte plats för trånsynta och inskränkta människor som gärna åker till Spanien på solsemster men har svårt att se spanjorer i Sverige, som faktiskt jobbar och betalar av sina skattemedel för den gemensamma välfärden. Som hellre ser på medan människor dödas av svält och krig än att räcka en hjälpande hand. Är det verkligen det Sverige, ditt och mitt Sverige, som vi vill överlämna till våra barn?

Kryssa Abir i Europaparlamentsvalet - jag ska göra mitt yttersta, det har Du mitt ord på, för att inte låta Europa eller vårt Sverige bli en fästning!

Bort med murarna! De geografiska och mentala!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av abir alsahlani - 4 mars 2009 10:19

Hejsan!Nu har jag börjat blogga på www.abir.se Välkomna!   Abir ...

Av abir alsahlani - 11 februari 2009 17:55

Det räcker inte längre med maktskifte! Var idag och lyssnade på Maud om värderingsskifte på Liberala gruppen. Från sossifiering till liberalisering Från centralism till federalism Från grått till grönt Från bidragsberoende till bidragande Från statl...

Av abir alsahlani - 9 februari 2009 17:43

Idag har jag besökt flera gymnasieskolor. Det har varit jätteintressant för min del med. Jag vet inte hur intressant ungdomarna tyckte det var att lyssna på mig medan jag talade om hur det är att bygga demokrati i Irak och vad som krävs för att demok...

Av abir alsahlani - 7 februari 2009 02:47

Ja, nu är Kommundagarna på Gotland över!  Ville inte riktigt att de skulle ta slut, men det är alltid det dilemmat vi har. I enterpartiet har vi så himla roligt tillsammans att man vill inte att det ska ta slut. Maud höll ett jäkligt bra tal! Det var...

Av abir alsahlani - 6 februari 2009 10:27

Wow! Vilken känsla! Centerpartiet är härligt! Även om vi har haft en het debatt och diskussion internt, är vi ett parti! Centerpartiets familj är och förblir en familj! Jag är verkligen peppad och ser fram emot dagens diskussioner och seminarier. ...

Ovido - Quiz & Flashcards