Alla inlägg den 17 november 2008

Av abir alsahlani - 17 november 2008 08:02

Så här en dag efter konventet i Norrköping finns ett leende på mina läppar som envisas med att stanna kvar! Jag kan inte sluta le! Jag känner mig så himla lycklig!

Vi har just varit på ett Framtidskonvent med Centerpartiet, i Norrköping. Vi hade en del seminarier där politiken diskuterades, framtidens visionerades det om, idéer stöttes och blöttes. Partiets Förtroenderåd fastställdes listan till Europa parlamentsvalen i juni 2009. (Jag kom som 3ea på den listan :-))Det har varit så himla spännande! Och en mycket trevlig fest!


Självklart var Maud underbar, hon kan nog få ett berg att bli rört och känna nåt!

Det jag tyckte var så intressant var att Maud fick mest applåder när hon i sitt tal diskuterade öppenheten och toleransen, mot varandra och mot omvärlden. Jag kände mig riktigt stolt över att Centerpartiet på allvar tar främlingsfientligheten och trångsynheten. Jag kände mig stolt över att vara en del av denna politiska folkliga organisation.

Alla vi inser att världens alla medborgare kommer att leva i ett större ömsesidigt beroende, det lär då inte minska! Därför bör det inte finnas plats för främlingsfientliga krafter, dessutom delar sådana krafter inte mänsklikghetens gemensamma grundvärdering: ALLAS LIKA VÄRDE!

Alla på konventet var på! Man kände att organisationen var sugen på val! :-)

Man vill ut och vinna medborgarnas förtroende!

Det kommer snart att kicka igång ett mycket intressant arbete med valkampanjer över hela landet. Vill du att vi kommer till din skola, kommun, tjejträff, killträff, företag, universitet/högskola - skriv till mig så fixar vi det!  Vi kan diskutera allt mellan himmel och jord och så får ni mer info om vad Centerpartiet, och varför, tycker i de olika frågorna!

Ovido - Quiz & Flashcards