Direktlänk till inlägg 11 december 2008

Nobelfesten.... Grekland kraveller.... Bomb i Bagdad... Finanskris

Av abir alsahlani - 11 december 2008 06:24

Jäpp, det är det när världen jag har vaknat till!

Detta är ju vansinne! Eller är denna skillnad mellan världarna helt normal?

Ska verkligen livet bavra fortsätta, med Nobelpristagarna, medan ungdomar i Grekland är ute och visar sin ilska?  I och för sig, man kan man göra hemma i Sverige för de grekiska ungdomarna?

Jag kom att tänka på ungdomar i Paris som också vara ute och visade sin ilska... det enda skillnaden mellan det  som händer i Grekland och Paris är nog att världen betraktade ungdomarna i Paris som andra klassens ungdomar med arbetslösa föräldrar och med islam som religion, ungdomar från förorten!
Medan ungdomarna i Grekland kan inte sättas under denna etikett! Det är "vanliga" grekiska ungdomar. Vilket även ungdomarna i Paris var, tycker jag!

Stå på er ungdomar! Även om vi i Sverige låtsas att ni inte finns, så finns det vi som bryr oss och tycker att det politiska etablesemanget har fel när de systematiskt neglegerar ungas åsikter.



Nu höjs a-kassan... nu kan väl sossarna sova lite bättre om nätterna... man får lite av sitt bidrags-politiska-beroende tillfredsställt!

moderaterna kommer väl inte att kunna sova istället....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av abir alsahlani - 4 mars 2009 10:19

Hejsan!Nu har jag börjat blogga på www.abir.se Välkomna!   Abir ...

Av abir alsahlani - 11 februari 2009 17:55

Det räcker inte längre med maktskifte! Var idag och lyssnade på Maud om värderingsskifte på Liberala gruppen. Från sossifiering till liberalisering Från centralism till federalism Från grått till grönt Från bidragsberoende till bidragande Från statl...

Av abir alsahlani - 9 februari 2009 17:43

Idag har jag besökt flera gymnasieskolor. Det har varit jätteintressant för min del med. Jag vet inte hur intressant ungdomarna tyckte det var att lyssna på mig medan jag talade om hur det är att bygga demokrati i Irak och vad som krävs för att demok...

Av abir alsahlani - 7 februari 2009 02:47

Ja, nu är Kommundagarna på Gotland över!  Ville inte riktigt att de skulle ta slut, men det är alltid det dilemmat vi har. I enterpartiet har vi så himla roligt tillsammans att man vill inte att det ska ta slut. Maud höll ett jäkligt bra tal! Det var...

Av abir alsahlani - 6 februari 2009 10:27

Wow! Vilken känsla! Centerpartiet är härligt! Även om vi har haft en het debatt och diskussion internt, är vi ett parti! Centerpartiets familj är och förblir en familj! Jag är verkligen peppad och ser fram emot dagens diskussioner och seminarier. ...

Ovido - Quiz & Flashcards