Direktlänk till inlägg 7 november 2008

EU parlamentslistan är offentlig!

Av abir alsahlani - 7 november 2008 16:05

Nu är det offentligt!

Jag står som 3:ea på Centerpartiets EU-lista!

Vilken heder! Den stolthet och den glädje jag känner över valberedningens förslag är oerhört stora.

Jag lyfter på hatten för valberedningens mod och insikt!

Mod för att de vågar just placera en Abir så högt på listan. Insikt för att politiken måste omfatta alla människor som lever i vårt Sverige.

Det ska bli så himla roligt att få kampanja och tillsammans med centerpartister och andra Europa-vänner och även motståndare över hela landet forma EU:s kommande politik.

Många tankar är det som far igenom mitt huvud när jag fick beskedet. Min första tanke gick till min avlidne farbror, Majid, som dödades av den diktatoriska regimen i Irak 1984 p.g.a hans kamp för friheten, mot diktaturen.

 

Farbror Majid, jag hoppas Du känner stolthet över mig, över mitt arbete, över mitt engagemang. Jag hoppas Du känner glädje över den människa jag har blivit. Jag vet att Du fanns där för mig under mina första år, Du tog hand om vår familj, betalade pappas skulder för att han var tvungen att fly, Du kunde inte gifta dig och skapa din egen familj p.g.a regimens förföljelse. Jag hoppas innerligt att Du vet att allt Du gjort för oss har påverkat mig och bidragit till vad vi är idag. Din ande kommer alltid att vila över mig och min familj. Din godhet, din varma själ, din förmåga att alltid se den lilla människan i de stora sammanhangen, din osjälviskhet kommer att vara min förebild! Det lovar jag!

 

Ok gott folk! Låt oss påbörja ett mycket intressant arbete med att få de 18(eller 19) som kommer att representera Sverige och dess mångfald i Europa!

Alla som vill hjälpa till är hjärtligt välkomna! Jag är idel öra!

   http://www.centerpartiet.se/defaultnormal.aspx?id=66968  

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av abir alsahlani - 4 mars 2009 10:19

Hejsan!Nu har jag börjat blogga på www.abir.se Välkomna!   Abir ...

Av abir alsahlani - 11 februari 2009 17:55

Det räcker inte längre med maktskifte! Var idag och lyssnade på Maud om värderingsskifte på Liberala gruppen. Från sossifiering till liberalisering Från centralism till federalism Från grått till grönt Från bidragsberoende till bidragande Från statl...

Av abir alsahlani - 9 februari 2009 17:43

Idag har jag besökt flera gymnasieskolor. Det har varit jätteintressant för min del med. Jag vet inte hur intressant ungdomarna tyckte det var att lyssna på mig medan jag talade om hur det är att bygga demokrati i Irak och vad som krävs för att demok...

Av abir alsahlani - 7 februari 2009 02:47

Ja, nu är Kommundagarna på Gotland över!  Ville inte riktigt att de skulle ta slut, men det är alltid det dilemmat vi har. I enterpartiet har vi så himla roligt tillsammans att man vill inte att det ska ta slut. Maud höll ett jäkligt bra tal! Det var...

Av abir alsahlani - 6 februari 2009 10:27

Wow! Vilken känsla! Centerpartiet är härligt! Även om vi har haft en het debatt och diskussion internt, är vi ett parti! Centerpartiets familj är och förblir en familj! Jag är verkligen peppad och ser fram emot dagens diskussioner och seminarier. ...

Ovido - Quiz & Flashcards