Alla inlägg den 18 april 2008

Av abir alsahlani - 18 april 2008 09:59

Blev illamående direkt när jag kom in på denna föreningshemsida!

Det kändes som ett hån mot mig! Mot varje irakier! Mot varje medmänniska!

När man kommer in på deras program så finns det en bild av George W Bush och den irakiska diktatorn!


Jag tycker att man kunde ha valt en annan bild än den irakiska diktatorn för att beskriva den rådande konflikten i Irak! Varför måste man använda hans för?

Fattar omvärlden inte vilken hemsk människa han var och vilka vidriga dåd han utförde på oss, irakier?

Varför är det inte ok att sätta upp en bild av Hitler när man ska beskriva Israel, men det är ok att göra så med den irakiska diktatorn när den irakiska konflikten beskrivs?

Det kändes som att få en kniv rakt in i hjärtat när jag såg bilden. För mig är det ett klart bevis på okunskap, om perspektiv som inte sätter det irakiska folket i främsta rum!

Ta bort bilden på den irakiska diktatorn! Irak är inte han, det har det aldrig varit! Fatta det!


Usch vad illa jag mår!

Ovido - Quiz & Flashcards