Alla inlägg den 14 april 2008

Av abir alsahlani - 14 april 2008 17:20

Nu har det gått 10 dagar sen jag landade på Arlandas flygplats. Det känns som om det här jag håller på med är en dröm, det verkliga livet pågår inte just här, inte just nu. Jätteskum känsla! Jag känner, när jag går och lägger mig, att fönsterrutorna kan krossas närsom, när jag vaknar kan jag känna lukten att det nybakade brödet från bageriet som är vår granne, den hårda värmen som är så typisk för den här årstiden, rösterna utanför pratar alla arabiska... det är ju i och för sig sant, men inte i den här delen av världen.. dessa känslor, dessa förnimmelser tillhör ett annat land, en annan verklighet. de tillhör Irak. jag har inte lyckats skaka av mig dem än, trots att jag varit här, hemma i Stockholm, i 10 dagar nu.  Jag hade hittat ett system för att koppla på och koppla av känslan av att vara i Irak. Jag har lärt mig att hantera olikheterna i mina verkligheter på ett bra och effektivt sätt, så att jag kan pendla mellan de olika sinnesstämningarna ganska snabbt. Utan att det varit besvärligt på nåt sätt. Utan det har liksom gått tidigare av sig självt. Den här resan har medfört en ytterligare förändring i mitt inre. Jag har inte kunnat koppla på och koppla av lika självklart som tidigare. Det blev inga problem att koppla på när jag väl landade på Bagdads internationella flygplats. Svårigheten var att koppla av den känslan. Det känns som om jag fortfarande där.    

Av abir alsahlani - 14 april 2008 17:15

skulle kolla mina mejl idag på msn och det första jag möts av när jag loggat in var två bilder på en o samma kvinna som inte såg klok ut. Hon hade genomgått många operationer, bara för att bli fulare, i tron att hon ska se yngre ut eller nåt i den stilen. Men herre min skapare, kvinnan såg förskräcklig ut! Alltså, jag har sett mycket i mitt liv, men detta... detta saknar motstycke. Vissa har inte fattat att man inte kan se ung ut hur länge som helst! det liksom tar slut nånstans och man ändrar utseende. man mognar eller åldras, kalla det vad f-n man vill, men man ändrar utseende! jag får rysningar av att minnas hur den kända kvinnan såg ut. allvarligt alltså, har man så pass mycket pengar att man lägger de på olika operationer, kan väl anlita en ÄRLIG stylist i alla fall!

 Plastikchock i Hollywood - MSN Kändisnytt


Ovido - Quiz & Flashcards