Alla inlägg den 5 april 2008

Av abir alsahlani - 5 april 2008 23:34

K. 01 var jag på flygplatsen i Amman, Jordanien, mitt flyg skulle gå vid kl.03.30 så jag tyckte väl att jag hade gott om tid. vid incheckningen var kön oändligt och där stod jag i 1,5 timme och kände hur ögonlocken kändes tyngre och tyngre, hela kroppen blev tyngre. vi var ca. 25 personer som var kvar när personalen som arbetade vid disken sa högt att det inte fanns några platser kvar! planet var överbokat! jag förstod inte riktigt vad han menade.... hur då överbokat? hur f-n lyckas man med det?

i alla fall, när chocken hade lagt sig och jag började fatta att jag faktiskt inte skulle komma med på planet så var klockan 03.20 så jag satte mig. sen kom killen som jobbar för flygbolaget och gav oss de kvarlämnade var sin biljett. jag skulle ta flyget som gick kl.12 och blev erbjuden att sätta mig i loungen där jag somnade efter några sekunder. väl på planet kl12 blev vi försenade i ca. 30 min. hade inte varit ågra problem om inte min mellanlandningen enbart skulle vara i 60 min.

jag landade på Arland kl.20.05


så nu är jag hemma och vilar.


imorgon ska jag börja skriva om min resa till irak för farfars begravning.. .denna resa har lämnat många nya intryck....


sov gott!


p.s TACK för alla inlägg, jag uppskattar dem verkligen! d.s

Ovido - Quiz & Flashcards