Direktlänk till inlägg 23 september 2008

SL i Botkyrka - Dåligt gjort av en busschaffis, tycker jag!

Av abir alsahlani - 23 september 2008 09:16

Kl. 23.12 anländer jag till Stockholms södra där det står på skyltarna att pendeltåget är ca. 5 min försenat. Ok, tycker jag, får lite längre tid att andas ut efter en snabb promenad från Gamla Stan.

Jag plockar fram mobilen och ringer en vän som inte mår så bra, så jag tänkte önska henne god natt. Tåget kommer och jag hoppar på. Jag börjar fundera på busslinje 736 som är den bussen från Tumba station till Storvreten med vilken jag skulle åka. En tanke om att inte hinna med den bussen kom att spöka i min hjärna men jag slog ifrån mig denna tanke eftersom SL så duktigt sagt upprepade gånger att bussarna är knutna till pendeltågstrafiken, så man brukar invänta 5 min på försenade tåg. Det har hänt mig flera gånger att jag suttit på bussen och den inte startat eftersom tåget varit försenat.

Klivet av tåget i Tumba station kl.23.47 och springer till bussen, tänkte att han/hon väntar nog på att folk ska komma till bussen, bussen stod faktiskt på busshållsplatsen när tåget anlädde.

Bussens tabelltid är 23.47 och bussen kör ifrån exakt på minuten, han/hon väntar inte  in de försenade tåget.

DÅLIGT!

Jag blev så himla arg! Andra bussar stod kvar, men inte min buss! Linje 736.

Såg bussen köra bort, ganska tom faktiskt, blev så himla förbannad på SL!

Snälla rara SL i Botkyrka!

Kan ni inte ta ett snack med era chafförer om detta? Det är faktiskt inte mitt fel att tåget blir försenat! Har jag jobbat hela dagen och betalat ett dyrt pris för SL-kortet då vill jag i alla fall bussen gör som det står i era skrifter och tidtabeller och den reklam ni gör.

Hellre säga lite och faktiskt göra det än att säga mycket och inte göra allt man sagt i sin reklam.

Jag behöver inte ytterligare stressmoment i mitt liv, kära SL! Det räcker med att klimatet förändras och isen smälter så kanske hela länder kommer att sjunka under havsytan. Det räcker med att det dödas människor på daglig basis. Det räcker med att livet är allmänt svårt. Det räcker med allt det andra som man redan har. Kan ni inte på SL göra våra transporter lättare? Vi betalar ju varje månad för era tjänster, kan ni inte se till att det funkar?

Det finns jättetrevliga och hjälpsamma busschaffisar, tack för att ni finns!

Men det finns även de som skulle gott behöva en psykologisk undersökning för att de är rätt hemska människor. Kan inte SL kolla lite på personlighetsstörningar innan de anställer busschaffisar?


Mycket ris för gårdagens bussmiss till SL i Botkyrka!


Idag är jag fortfarande arg!

 
 
Andrea

Andrea

25 november 2008 00:07

Hej!

Jag har startat en blogg där man kan tala fritt om SL. Både Dåliga och bra synpunkter är utav intresse. Dock brukar det vara vanligare med dåliga upplevelser.

Känner du eller någon annan för att vädra ert missnöje, så är ni välkomna att maila!

http://slsuger.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av abir alsahlani - 4 mars 2009 10:19

Hejsan!Nu har jag börjat blogga på www.abir.se Välkomna!   Abir ...

Av abir alsahlani - 11 februari 2009 17:55

Det räcker inte längre med maktskifte! Var idag och lyssnade på Maud om värderingsskifte på Liberala gruppen. Från sossifiering till liberalisering Från centralism till federalism Från grått till grönt Från bidragsberoende till bidragande Från statl...

Av abir alsahlani - 9 februari 2009 17:43

Idag har jag besökt flera gymnasieskolor. Det har varit jätteintressant för min del med. Jag vet inte hur intressant ungdomarna tyckte det var att lyssna på mig medan jag talade om hur det är att bygga demokrati i Irak och vad som krävs för att demok...

Av abir alsahlani - 7 februari 2009 02:47

Ja, nu är Kommundagarna på Gotland över!  Ville inte riktigt att de skulle ta slut, men det är alltid det dilemmat vi har. I enterpartiet har vi så himla roligt tillsammans att man vill inte att det ska ta slut. Maud höll ett jäkligt bra tal! Det var...

Av abir alsahlani - 6 februari 2009 10:27

Wow! Vilken känsla! Centerpartiet är härligt! Även om vi har haft en het debatt och diskussion internt, är vi ett parti! Centerpartiets familj är och förblir en familj! Jag är verkligen peppad och ser fram emot dagens diskussioner och seminarier. ...

Ovido - Quiz & Flashcards