Alla inlägg den 6 september 2008

Av abir alsahlani - 6 september 2008 15:25

Jag kunde då inte föreställa mig ett bättre sätt att fira Centerkvinnornas 75 års jubileum!

 

Wow, vilken inspirerande dag det var! Så mycket viljestyrka, så mycket gemensam historia, sån djupt gående tro på varje människas lika värde, sån övertygelse om vikten av den personliga friheten. Och självklart en orubblig tro på kvinnans förmåga att själv styra över sitt eget liv!

 

För många i Sverige kan det tyckas självklart att kvinnan är jämställd med mannen. Men så har det inte alltid varit och så är det inte helt och hållet verken här hemma i Sverige eller i resten av världen. En sak är säker, Centerkvinnorna har varit med om skapat dagens jämställda Sverige.

 

Jag fick lära mig på Hjältinnedagen att det var Torbjörn Fälldin som första statsminister som anställt en kvinnlig minister i sin regering.

Fortsätter sen, nu ska jag till ABF-huset och prata tortyr… alltså MOT tortyr!

 
Ovido - Quiz & Flashcards