Direktlänk till inlägg 11 september 2008

Heja Lena för klimatpaketet!

Av abir alsahlani - 11 september 2008 20:39

Jag blev så himla glad idag när jag såg på nyheterna att EU parlamentet godkände den svenska kompromisslösningen gällande klimatpaketet. Nu var det första slaget om det europeiska klimatförbättringsarbetet! Efter allt jobb som Lena Ek, hennes medarbetare och självklart andra miljövänner i det europeiska parlanetet, så har man tagit det första steget i tusen mils resan mot minskade utsläpp, den verkliga förutsättningen för att klimatet ska sluta försämras.

Heja på er!


Jag kände sådan stolthet! På grund av flera anledningar:

1. Lena Ek är centerpartist

2. Hon är en kvinna i en mansdominerad verksamhet

3. Hon tog själv initiativet till klimatpaketet

4. Hon kämpar för miljön

5. och inte minst, hon är svensk. Det känns så bra att Sverige kan göra skillnad!

Så, till alla nej-sägare till EU: In your face! Sverige kan visst göra skillnad och Sverige, vårt land, kan göra mycket för världen!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av abir alsahlani - 4 mars 2009 10:19

Hejsan!Nu har jag börjat blogga på www.abir.se Välkomna!   Abir ...

Av abir alsahlani - 11 februari 2009 17:55

Det räcker inte längre med maktskifte! Var idag och lyssnade på Maud om värderingsskifte på Liberala gruppen. Från sossifiering till liberalisering Från centralism till federalism Från grått till grönt Från bidragsberoende till bidragande Från statl...

Av abir alsahlani - 9 februari 2009 17:43

Idag har jag besökt flera gymnasieskolor. Det har varit jätteintressant för min del med. Jag vet inte hur intressant ungdomarna tyckte det var att lyssna på mig medan jag talade om hur det är att bygga demokrati i Irak och vad som krävs för att demok...

Av abir alsahlani - 7 februari 2009 02:47

Ja, nu är Kommundagarna på Gotland över!  Ville inte riktigt att de skulle ta slut, men det är alltid det dilemmat vi har. I enterpartiet har vi så himla roligt tillsammans att man vill inte att det ska ta slut. Maud höll ett jäkligt bra tal! Det var...

Av abir alsahlani - 6 februari 2009 10:27

Wow! Vilken känsla! Centerpartiet är härligt! Även om vi har haft en het debatt och diskussion internt, är vi ett parti! Centerpartiets familj är och förblir en familj! Jag är verkligen peppad och ser fram emot dagens diskussioner och seminarier. ...

Ovido - Quiz & Flashcards