Direktlänk till inlägg 12 februari 2008

Kan fortfarande inte sova!

Av abir alsahlani - 12 februari 2008 01:21

nej, det hjälper inte att jag kyler ner mitt sovrum, jag tål inte min hud ens.

nej, det hjälper inte att dricka grönt lugnande té, min mage spricker snart.

nej, det hjälper inte att läsa en tråkig bok... vågar inte säga vad det är för bok... kanske jag lbir strypt här! Men tråkig och klassisk är den!!!!

så, vem om inte internet är den evige tröstgivaren mitt i de sena nätterna? jo, internet!

många tankar som far runt i huvudet. mycket som har med jobbet att göra, mycket som har med hur jag ska göra med mitt liv. många tankar som går till pappa, han har inte kommit fram än så än så länge är det ganska säkert... undrar om han har ätit ordentligt? Fryser han? Hur sov han första natten utan mamma och barnen? kommer han att tänka på dem varje gång han ser en unge? eller är de ständigt i hans tankar? jag vet ju hur han fungerar... han kryper in, dit ingen kommer åt honom! han kommer inte att le ett enda hjärtligt leende förrän de är i hans armar igen! låter banalt? faktiskt inte när det gäller min far! hans långa år i fängelset har lärt honom att inte känna glädje... de många nätterna av tortyr har lärt honom att stänga ute smärtan när den känns som hemskast.... men all things catch up on you! jag hoppas bara att vi finns där för honom... sänder dig en varm kram, pappa!

folk tror jämt att jag ska ha färdiga svar till allt, jag utstrålar visst nån form av självklarhet som många saknar men som kostar mig ett högt pris. färdiga svar till allt och höga prestationer hela tiden. visst är det kul att vara duktig men nånstans i mitt sjuka sinne tror jag att det är roligast att vara MÄNNISKA. jag kan inte riktigt påstå att det är helt orimliga krav som ställs på mig, men ibland blir jag trött på de faktum att det förväntas en massa av en. det speglar sig på ens inre, till slut förväntar jag mig att jag ska vara högt presternade maskin som hela tiden är go go go!

jag har sagt det förr, denna bild finns väl bara i ens egna huvud. det är upp till var och en att förverkliga den bild av ens själv.. ingen annan lär ju göra det, det är ingen annans jobb heller.

har varit uppe i varv hela kvällen eftersom jag blev stressad av en kusin som bor i holland och som ville ha hjälp med översättning av en text som ska ligga till grund för en kommande dokumentär film. tydligen talar jag bäst engelska i hela släkten.... hmmm... det säger nog en del om min släkt, som jag älskar, än om mig! det är en hoppfull men sorglig historia. får tyvärr inte berätta mer om den, inte förrän filmen kommer.

när jag kommit hem från jobbet hade lillbrorsan gått o lagt sig redan så jag hann inte fråga hur hans dag i skolan varit idag, han var dessutom och spelade piano idag. tydligen hade den högljudda träningen hemma gett resultat, säger mor. jag säger bara: skaffa hörlurar! men jag vet, halva tjusningen med övning hemma är att störa oss alla andra. det roliga, eller ja det beror på hur man ser det, är att lilla Isabell också börjat med musik, ett instrument som man inte kan köpa hörlurar till.... fiol! familjen musikalisk! men de är ju så himla SÖTA!

hade ett hjärtligt samtal med en av mina medarbetare idag. det kändes skönt, att samtal med öppet hjärta och sinne. det är ju inte alldeles enkelt i det här landet att vara sig själv på arbetsplatsen. jag tror att många tar på sig nån slags mask innan de går hemifrån, en mask som ska passa jobbet. det tycker jag är oerhört tragiskt och sorgligt! att vi människor måste ta på oss själva nån form av mask för att dölja en annan... även om det heter att passa in... så handlar det i slutänden om att dölja en annan... mindre önskevärd människa, kanske folk tror...

jag menar, hur svårt är det att vara sig själv? vem kan man annars vara? måste man vara privat för att vara sig själv? det tycker jag absolut inte, man kan vara personlig utan att för den delen vara privat. en åsikt som argumenteras med en egen historia, en egen upplevelse, blir ju mycket mer trovärdig än annat tycker jag. kanske därför jag har svårt för karriärpolitiker som aldrig gjort annat i livet än debatterat om hur det kan vara för andra. har man aldrig varit där så vet man inte heller hur det känns... även om vi behöver politiker som tänker mer än de känner förvisso. men nånstans tycker jag också att det är brist på politiker som verkligen känner med andra, empati verkar vara skamligt, inte bara i politiken men överallt annars. så fort man börjar tala om hur andra kan ha det så blir man stämplad som en icke-tänkande varelse... wow akta er för den där kännande varelsen, den känner! allt ska ju vara rationellt, blänka klart och så där perfekt... jäpp, som ett litet dockhus.

dockhus-effekten... där allt är bara bra och trevligt....

wow, skrivande gjorde nog susen! jag är trött! NU ska det sovas!


 
 
Ingen bild

Siv

19 februari 2008 15:57

Abir jag blir alldeles rörd när jag läser din blogg...tänk så mycket som snurrar i ditt huvud när du ska sova för att orka ännu en arbetsdag..jag beundrar dig och vill underlätta för dig om jag bara kan..hoppas att kursen du är på är bra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av abir alsahlani - 4 mars 2009 10:19

Hejsan!Nu har jag börjat blogga på www.abir.se Välkomna!   Abir ...

Av abir alsahlani - 11 februari 2009 17:55

Det räcker inte längre med maktskifte! Var idag och lyssnade på Maud om värderingsskifte på Liberala gruppen. Från sossifiering till liberalisering Från centralism till federalism Från grått till grönt Från bidragsberoende till bidragande Från statl...

Av abir alsahlani - 9 februari 2009 17:43

Idag har jag besökt flera gymnasieskolor. Det har varit jätteintressant för min del med. Jag vet inte hur intressant ungdomarna tyckte det var att lyssna på mig medan jag talade om hur det är att bygga demokrati i Irak och vad som krävs för att demok...

Av abir alsahlani - 7 februari 2009 02:47

Ja, nu är Kommundagarna på Gotland över!  Ville inte riktigt att de skulle ta slut, men det är alltid det dilemmat vi har. I enterpartiet har vi så himla roligt tillsammans att man vill inte att det ska ta slut. Maud höll ett jäkligt bra tal! Det var...

Av abir alsahlani - 6 februari 2009 10:27

Wow! Vilken känsla! Centerpartiet är härligt! Även om vi har haft en het debatt och diskussion internt, är vi ett parti! Centerpartiets familj är och förblir en familj! Jag är verkligen peppad och ser fram emot dagens diskussioner och seminarier. ...

Ovido - Quiz & Flashcards